Informacje ogólne

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu realizuje projekt pn. „Dołącz, doświadczaj, rozwijaj się” nr FERS.01.05-IP.08-0225/23-00, dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

    Termin realizacji: 1.06.2024 - 31.12.2029

    Wartość projektu: 12 918 941,67 zł

    Dofinansowanie ze środków UE:  12 531 371,57 zł

    Dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 1 870 660,90 zł

    Cel projektu: wzrost dostosowania oferty dydaktycznej UWSB Merito we Wrocławiu na kierunkach Dietetyka, Kosmetologia, Pielęgniarstwo, Położnictwo, Zdrowie publiczne, Psychologia, Transport, Inżynieria zarządzania, Media cyfrowe i grafika komputerowa, Informatyka do potrzeb gospodarki i rynku pracy oraz zielonej i cyfrowej transformacji poprzez realizację w okresie 1.04.2024-30.09.2029 kompleksowego programu wsparcia dla 620 studentów/tek i 40 przedstawicieli/elek kadry dydaktycznej ww. kierunków.

    Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu z KPON

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu informuje, że istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

    Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektu FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

    • poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
    • skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

    Główne działania w projekcie:

    1. Opracowanie materiałów uzupełniających na Moodle dla kierunków objętych wsparciem
    2. Zakup literatury i e-booków dla kierunków objętych wsparciem
    3. Stworzenie i doposażenie laboratoriów (gastronomiczne, mikrobiologii, dietetyczne, kosmetologiczne, strefa porodowa, strefa pielęgniarsko-położnicza, strefa umiejętności ratunkowych,, strefa obsługi pacjenta, psychologiczne, symulator nadwozia BDF, laboratorium z robotem do symulacji rozwiązań produkcyjnych i usługowych, OMiLAB, -Automatyzacji procesów zarządczych mediami w zielonej organizacji, grafiki i fotografii, laboratoria IT )
    4. Szkolenia dla studentów
    5. Wizyty studyjne dla studentów/tek
    6. Zajęcia dodatkowe dla studentów/tek
    7. Staże dla studentów
    8. Szkolenia dla kadry dydaktycznej
    9. Wizyty studyjne dla kadry dydaktycznej
    10. Język angielski dla kadry dydaktycznej
    11. Filmy promocyjno-informacyjne dla studentów i kandydatów

    Informacje dla osób kandydujących do uczestnictwa w projekcie

    Regulamin udziału w projekcie „Dołącz, doświadczaj, rozwijaj się” realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

    Regulamin.pdf

     

    Deklaracja uczestnictwa ST.docx

     

     

     

    Produkty i rezultaty

    • dostosowane programy kształcenia na 10 kierunkach: Dietetyka, Kosmetologia, Pielęgniarstwo, Położnictwo, Zarządzanie w ochronie zdrowia, Psychologia, Transport, Inżyniera Zarządzania, Media Cyfrowe i Grafika komputerowa, Informatyka do potrzeb gospodarki i rynku pracy oraz zielonej i cyfrowej transformacji;
    • podniesienie kompetencji przez 496 studentów/tek ww. kierunków poprzez udział w procesie dydaktycznym szkoleniach, stażach, wizytach studyjnych;
    • podniesienie przez 40 dydaktyków prowadzących zajęcia na ww. kierunkach kompetencji dydaktycznych, w zakresie kompetencji cyfrowych, zielonej transformacji, umiejętności branżowych poprzez udział w SZK, wyjazdach zagranicznych;
    • wzrost świadomości 496 studentów/tek objętych wsparciem w zakresie zielonej i cyfrowej transformacji;
    • utworzonych 14 laboratoriów dydaktycznych zwiększających praktyczność kształcenia;
    • zmniejszenie ryzyka drop-out dzięki realizacji zajęć wyrównawczych oraz przygotowaniu i publikacji;
    • 10 filmów o ww. kierunkach studiów.

    Nowe laboratoria

    Dzięki środkom pozyskanym w ramach projektu zrealizowano szereg inwestycji infrastrukturalnych, które znacząco podniosły jakość kształcenia. W ramach projektu utworzono nowe laboratoria oraz doposażono już istniejące. W szczególności zrealizowano następujące działania:

    • Utworzenie laboratoriów dietetycznych na obu wydziałach, wyposażonych w nowoczesny sprzęt umożliwiający prowadzenie zajęć praktycznych z zakresu oceny stanu odżywienia, planowania diet oraz analizy składu ciała.
    • Utworzenie laboratoriów kosmetologicznych na obu wydziałach, które zostały wyposażone w specjalistyczne urządzenia do prowadzenia zajęć z zakresu kosmetologii pielęgnacyjnej, upiększającej i leczniczej.
    • Doposażenie kierunku Psychologia na obu wydziałach w zestawy profesjonalnych testów psychologicznych, umożliwiających studentom praktyczne zapoznanie się z narzędziami diagnostycznymi stosowanymi w pracy psychologa.
    • Zakup robotów edukacyjnych do Lean Robotics dla kierunku Inżynieria Zarządzania na Wydziale Finansów  i Zarządzania we Wrocławiu, co pozwoliło na wdrożenie nowoczesnych metod nauczania z zakresu automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych.
    • Utworzenie laboratorium OMiLAB (Open Models Laboratory)  dla kierunku Inżynieria Zarządzania na Wydziale Finansów i Zarządzania we Wrocławiu – przestrzeni wspierającej innowacyjne podejście do modelowania procesów biznesowych i projektowania systemów informatycznych, zgodnie z międzynarodowymi standardami.
    • Doposażenie laboratorium grafiki i fotografii, w którym zakupiono licencje Adobe Creative Cloud, umożliwiające studentom dostęp do profesjonalnych narzędzi graficznych i edycyjnych, wykorzystywanych w branży kreatywnej.

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Laboratorium kosmetologiczne

    Wizyty studyjne dla dydaktyków

    W ramach realizowanego projektu odbyły się dwie wizyty studyjne, których głównym celem było poznanie najnowszych rozwiązań w zakresie zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju.

    Pierwsza wizyta odbyła się w dniach 25–27 listopada 2024 r. w ramach Zjazdu Edukacyjno-Technologicznego w firmie KUKA Polska. Uczestnicy, w tym nauczyciel akademicki kierunku Inżynieria Zarządzania, odwiedzili Centrum Aplikacyjne, gdzie zaprezentowano nowoczesne rozwiązania w zakresie automatyzacji procesów produkcyjnych, w tym roboty AMR, system ready2_educate oraz cobot LBR iisy. W programie znalazły się również warsztaty z zakresu programowania i obsługi robotów, prowadzone przez specjalistów z firm KUKA i SICK.

    Duga  wizyta miała miejsce w siedzibie OMiLAB gGmbH w Wiedniu, gdzie uczestnicy zapoznali się z innowacyjnym podejściem do modelowania procesów biznesowych oraz projektowania systemów wspierających zrównoważony rozwój.

    Obie wizyty umożliwiły uczestnikom zdobycie praktycznej wiedzy oraz inspiracji do wdrażania innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań w środowisku akademickim.

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Nowości w bibliotece

    Dzięki środkom z projektu sfinansowano zakup nowoczesnej literatury wspierającej modyfikowane kierunki objęte projektem. Książki dostępne są w zasobach Biblioteki Uczelni i stanowią wartościowe uzupełnienie infrastruktury dydaktycznej modyfikowanych kierunków. Wśród tytułów znalazły się m.in.:

    • Leczenie zaburzeń odżywiania, pomost między nauką a praktyką, red. Nauk. Bunnell Douglas W., Margo Maine, McGilley Beth Hartman, Andrzej Rajewski, Edra Urban & Partner, 2023.  
    • Katarzyna Matysiak-Luśnia, Żywienie krytycznie chorych, Makmed, 2023.  
    • Kosmetologia pielęgnacyjna i lekarska, red. nauk. Maria Noszczyk, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2022.  
    • Fizjologia skóry. Teoria i praktyka, red. nauk. Ewa Chlebus, Barbara Pytrus, Medpharm, 2020. 
    • Wojciszke Bogdan, Grzyb Tomasz, Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2024. 
    • Ciborowska H., Ciborowski A., Dietetyka: żywienie zdrowego i chorego człowieka, Wyd. V, PZWL, Warszawa 2022. 
    • Kunachowicz H., Przygoda B., Nadolna I., Iwanow K., Tabele składu i wartości odżywczej żywności = Food composition tables, Wyd, II zm., PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa 2020.  
    • Lewandowska-Ciszek A. (red.), Pawłowski T. (red.), Magazynowanie i obsługa rynku: wybrane zagadnienia z logistyki: teoria, przykłady, zadania i rozwiązania, CeDeWu, Warszawa 2024. 
    • Knosala R., Inżynieria zarządzania: cyfryzacja produkcji: aktualności badawcze 5, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2023. 

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Kontakt z Biurem Projektu

    Adres Biura

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu

    ul. Fabryczna 29-31

    53-609 Wrocław

    budynek A, pok.127

    Menedżer Projektu

    Aleksandra Sowińska

    e-mail: aleksandra.sowinska@wroclaw.merito.pl

    tel. 71 376 23 06

    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)