O projekcie
Podstawowe informacje o projekcie
Nr projektu: FERS.03.01-IP.08-0118/24
Cel projektu:
Poprawa dostępności UWSB dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami poprzez realizację programu zmian w 8 obszarach (struktura organizacyjna, dostępność architektoniczna, informacyjno-komunikacyjna, cyfrowa, technologie wspierające,
procedury, usługi wspierające edukację, badania naukowe i rekrutację na studia, działania podnoszące świadomość niepełnosprawności) w celu osiągnięcia standardu zgodnego ze ścieżką „Rozwój+” w okresie 1.02.2025-31.01.2029.
Projekt jest kontynuacją działań realizowanych w ramach ścieżki MIDI w konkursie POWER - „Wyższa Szkoła Bankowa – uczelnia dostępna” nr POWR.03.05.00-00-A009/20.
Budżet: 7 030 398,03 zł
Dofinansowanie: 6 816 398,03 zł
w tym ze środków europejskich: 5 801 484,45 zł
ze środków dotacji celowej: 1 014 913,58 zł
Okres realizacji: 1.02.2025-31.01.2029
Miejsce realizacji: Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu i Wydział Ekonomiczny w Opolu
Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn!
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Zakres projektu
Zadania ułożone zgodnie z obszarami ścieżki „Rozwój+”.
- Struktura organizacyjna – rozszerzenie zakresu działań BON (szersza grupa wsparcia, nowe działania), wsparcie przez ekspertów wewnętrznych i zewnętrznych oraz Radę ds. Dostępności, współpraca BON z organizacjami zrzeszającymi studentów, instytucjami polskimi i zagranicznymi.
- Dostępność architektoniczna – likwidacja wybranych barier architektonicznych w budynkach we Wrocławiu i w Opolu, audyt architektoniczny, publikacja informacji o dostępności, plan likwidacji kolejnych barier.
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna - likwidacja wybranych barier informacyjno-komunikacyjnych w budynkach we Wrocławiu i w Opolu, audyt dostępności, publikacja informacji o dostępności, plan likwidacji kolejnych barier, opracowanie i wdrożenie standardu informacyjno-komunikacyjnego.
- Dostępność cyfrowa - audyt dostępności, plan likwidacji barier, wdrożenie standardu dostępności cyfrowej, wdrożenie bazy wiedzy o dostępności cyfrowej.
- Technologie wspierające – zakup, wdrożenie oprogramowania i sprzętu wspierającego dostępność uczelni, wsparcie techniczne IT dla pracowników i studentów, plan rozwoju technologicznego i zapewnienia dostępności.
- Procedury – analiza istniejących, opracowanie nowych procedur i ich wdrożenie.
- Usługi wspierające edukację – rozwój usług i form wsparcia w celu zwiększenia dostępność oferty uczelni.
- Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności – program szkoleń dla kadry administracyjnej, dydaktycznej i studentów.
Uczestnicy, grupy docelowe
1. Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu.
2. Pracownicy: 384 osoby (214 kobiet, 170 mężczyzn), w tym
- administracyjni: 99 osób (80 kobiet, 19 mężczyzn),
- dydaktyczni: 285 osób (134 kobiety, 151 mężczyzn),
w tej grupie: 34 osoby (25 kobiet, 9 mężczyzn) z kadry kierowniczej (kierownicy, dyrektorzy, zastępcy, korpus dziekański, władze uczelni).
3. Studenci: 12 osób (6 kobiet, 6 mężczyzn)
Przedstawiciele zinstytucjonalizowanych struktur studenckich na uczelni (kół naukowych, Samorządu Studentów).
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu z KPON
Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu informuje, że istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektu FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Oferta
Wsparcie dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami
Wsparcie psychologiczne dla studentów i pracowników uczelni ze szczególnymi potrzebami
Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu – w trakcie organizacji usługi
Wydział Ekonomiczny w Opolu, ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole
Jolanta Rybicka, jolanta.rybicka@opole.merito.pl, cpp@opole.merito.pl
Asystent rekrutacyjny
Wsparcie w procesie rekrutacyjnym kandydatów ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnościami, udzielanie indywidualnych konsultacji, w wypełnianiu dokumentów aplikacyjnych, rejestracji w systemie rekrutacyjnym, współpraca z BON, psychologiem, monitorowanie przebiegu rekrutacji kandydatów ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt:
Wydział Ekonomiczny w Opolu, Biuro Rekrutacji, ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole, telefon: 77 401 94 44, 77 401 94 00, e-mail: kancelaria@opole.merito.pl
Poradnictwo technologiczne dla studentów, kadry dydaktycznej i administracyjnej
Udzielanie wsparcia technicznego związanego z technologiami wspierającymi dostępność uczelni dla pracowników administracyjnych i dydaktycznych, dla studentów i studentek, słuchaczy i słuchaczki studiów podyplomowych i ew. innych odbiorców oferty edukacyjnej uczelni. Doradztwo technologiczne w formie mailowej, telefonicznej i bezpośredniej w godzinach pracy uczelni. Dobór optymalnych urządzeń, oprogramowania i technologii asystujących w celu zwiększenia możliwości edukacyjnych studentów i studentek oraz pracowników uczelni.
Kontakt:
Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu, ul. Fabryczna 29-31, 53-609 Wrocław
Anna Łokietko, anna.lokietko@wroclaw.merito.pl tel. (71) 376 23 57
Piotr Kolenda, piotr.kolenda@wsb.wroclaw.pl, tel. 882 437 805
Wydział Ekonomiczny w Opolu, ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole
Tomasz Stec, tomasz.stec@opole.merito.pl, tel. 77 401 94 27
Usługa zindywidualizowanej adaptacji procesu kształcenia i badań naukowych
Wsparcie indywidualne organizacji planu nauki (studenta/studentki) lub badań (kadra akademicka) w celu optymalnego wykorzystania uczelnianego potencjału organizacyjnego (plan zajęć), dostępnych form wsparcia, technologii i zasobów, na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami (w tym z niepełnosprawnościami).
Kontakt:
Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu, ul. Fabryczna 14G, 53-609 Wrocław
Justyna Krystek-Iwaszuk, justyna.krystek-iwaszuk@wsb.wroclaw.pl, tel. 71 376 23 67
Wsparcie edukacyjne
Pomoc studentom ze szczególnymi potrzebami w załatwianiu spraw administracyjnych związanych z tokiem studiów, sprawami dziekanatowymi; doradztwo osobom ze szczególnymi potrzebami w sprawach związanych z nauką, regulaminem studiów, zapisami na zajęcia, zaliczeniami, składaniem podań i odwołań od decyzji.
Kontakt:
Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu, ul. Fabryczna 14G, 53-609 Wrocław, Dziekanat
Studia 1. stopnia: e-mail: dziekanat.lic@wsb.wroclaw.pl, nr telefonu: 71 356 16 13, 71 356 16 14
Studia 2. Stopnia: e-mail: dziekanat.mgr@wsb.wroclaw.pl nr telefonu: 71 356 16 17, 71 376 23 93
Wsparcie biblioteczne
Pomoc osobom ze szczególnymi potrzebami w korzystaniu z zasobów bibliotecznych, m.in. w wyszukiwaniu i wypożyczaniu książek, korzystaniu z katalogów i baz danych; wsparcie w korzystaniu z adaptowanych materiałów bibliotecznych (np. audiobooków, e-booków) oraz sprzętu specjalistycznego dostępnego w bibliotece; współpraca z osobą odpowiedzialną za usługę zindywidualizowanej adaptacji procesu kształcenia i badań naukowych w zakresie identyfikowania i zaspokajania potrzeb związanych z dostępem do literatury i materiałów naukowych.
Kontakt:
Wydział Ekonomiczny w Opolu, ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole
Biblioteka, e-mail: biblioteka@opole.merito.pl, tel. 77 401 94 32
Wsparcie informatyczne
Wsparcie studentów i pracowników ze szczególnymi potrzebami w korzystaniu z infrastruktury informatycznej uczelni, m.in. w obsłudze sprzętu komputerowego, oprogramowania; pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych związanych z dostępnością cyfrową, np. w dostosowywaniu ustawień systemowych, konfigurowaniu oprogramowania asystującego; konsultacje w zakresie dostępności cyfrowej oraz wykorzystania technologii asystujących; współpraca z osobą odpowiedzialną za usługę zindywidualizowanej adaptacji procesu kształcenia i badań naukowych w zakresie doboru i wdrażania rozwiązań technologicznych wspierających dostępność.
Kontakt:
Wydział Finansów i Zarządzania we Wrocławiu, ul. Fabryczna 29-31, 53-609 Wrocław
Grzegorz Kasprzyk, grzegorz.kasprzyk@wroclaw.merito.pl, tel. 71 376 23 41
Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn!
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Harmonogram wsparcia
Program szkoleń dla uczestników projektu w trakcie opracowywania.
Rekrutacja
Informacje dla osób planujących uczestnictwo w projekcie
Regulamin uczestnictwa w projekcie zostanie wkrótce opublikowany.
Rezultaty
Główne planowane rezultaty i efekty projektu:
- wdrożenie programu zmian w UWSB w 8 obszarach dostępności zgodnie ze ścieżką Rozwój+,
- likwidacja wybranych barier architektonicznych, informacyjno-komunikacyjnych, cyfrowych w 4 budynkach UWSB i stworzenie planów dla dalszych działań,
- zmiany systemowe obejmujące rozszerzenie grupy objętej wsparciem o osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym pracowników, dostosowanie aktualnych i wdrożenie nowych procedur, wprowadzenie nowych usług i działań dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami,
- rozwój bazy IT w celu zwiększenia dostępności uczelni,
- realizacja programu szkoleń świadomościowych i specjalistycznych dla 384 pracowników dydaktycznych i administracyjnych (214 kobiet, 170 mężczyzn) i 12 studentów (6 kobiet, 6 mężczyzn),
- podniesienie wiedzy i kompetencji z zakresu dostępności przez 346 pracowników dydaktycznych i administracyjnych (193 kobiet, 153 mężczyzn) i 10 studentów (5 kobiet, 5 mężczyzn).
Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Efekty i rezultaty osiągnięte dotychczas:
Rozwój bazy IT w celu zwiększenia dostępności uczelni:
- wdrożenie usługi/oprogramowania Animaker (do tworzenie wideo i animacji) w celu zwiększenia dostępności kursów online i materiałów dydaktycznych
- wdrożenie usługi/oprogramowania Revoicer (do zamiany tekstu na mowę) w celu zwiększenia dostępności kursów online i materiałów dydaktycznych
- wykupienie dostępu do bazy publikacji, serwisu wiedzy prawniczej online LEX (wydawanych przez Wolters Kluwer Polska Spółka z o.o. w ramach oferty „Lex Akademia Premium”) w celu zwiększenia dostępności materiałów dydaktycznych
- wykupienie dostępu do Systemu Informacji Prawnej Legalis (bazy, serwisu online) w celu zwiększenia dostępności materiałów dydaktycznych
Kolejne działania w toku, będziemy o nich na bieżąco informować.
Kontakt
Biuro projektu
Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu
ul. Fabryczna 29-31
53-609 Wrocław
budynek A, pok.127
Menedżer Projektu
Grzegorz Ziemkiewicz
grzegorz.ziemkiewicz@wroclaw.merito.pl
71 376 23 06
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)